Czy AI się opłaca? Zbadano firmy
Najnowsze badania przeprowadzone wśród firm, które wdrożyły już systemy AI, nie pozostawiają wątpliwości co do skuteczności tej technologii. Czy nad Wisłą można spodziewać się fali implementacji takich rozwiązań?
92 proc. przedsiębiorstw, które uruchomiły już u siebie narzędzia sztucznej inteligencji i wykorzystują je w działaniach biznesowych, osiągnęło zwrot z inwestycji – wynika z najnowszych analiz przeprowadzonych przez firmę Snowflake. Nie dziwi więc, że – jak wskazuje raport „Radical ROI of Generative AI”za którym stoi Enterprise Strategy Group – aż 98 proc. liderów firm planuje jeszcze w br. zwiększyć inwestycje w inicjatywy związane z AI.
Jakie rezultaty przynosi AI w firmach
W badaniu wzięło udział 1900 liderów biznesu i IT z dziewięciu krajów Europy. Wszyscy ankietowani wykorzystują generatywną sztuczną inteligencję w co najmniej jednym obszarze działalności. Zaledwie dwa i pół roku od momentu, gdy generatywna AI zaczęła kształtować globalny krajobraz technologiczny, firmy wdrażające te rozwiązania już dziś dostrzegają konkretne rezultaty zarówno w zastosowaniach wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Ponad połowa respondentów jako pierwszy krok wskazała projekty wspierające pracowników (mające na celu zwiększenie ich wydajności i efektywności). Natomiast 44 proc. postawiło na rozwiązania skierowane do klientów (podnoszące jakość doświadczeń i poziom satysfakcji).
W tej grupie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
