Po co komu AI? Pracownicy z rezerwą
Aż 84 proc. menedżerów w Polsce planuje w ciągu najbliższego półtora roku wdrożyć agentów sztucznej inteligencji w celu odciążenia swoich zespołów. Tymczasem niemal co trzeci pracownik nie rozumie, jak AI może mu pomóc w pracy.
Na skutek trwającej rewolucji AI powstaje nowy rodzaj przedsiębiorstw, firm pionierów, które wyznaczają kierunek transformacji rynku pracy w dobie sztucznej inteligencji. Jak wskazują eksperci Microsoftu, tworzą one hybrydowe zespoły łączące ludzi z agentami AI, „odchodząc od tradycyjnej hierarchii” na rzecz „bardziej zwinnej struktury nakierowanej na wyniki”. Ta zmiana dokonuje się również w Polsce. Z najnowszego raportu „Work Trend Index”, który „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza, wynika, że biznes sięga po agentów AI w celu kompleksowej automatyzacji pracy zespołów i kluczowych procesów. Tak twierdzi 33 proc. liderów firm w naszym kraju.
Czy Polacy chcą poznać AI?
Badania Microsoftu pokazują, że przedsiębiorstwa nad Wisłą czeka wkrótce potężna zmiana technologiczna. Aż 84 proc. menedżerów planuje bowiem w ciągu najbliższych 12–18 miesięcy wdrożyć agentów sztucznej inteligencji w celu odciążenia swoich zespołów. Problem w tym, że – jak pokazują analizy firmy Gi Group – prawie co trzeci pracownik nie rozumie, jak AI może mu pomóc w pracy.
Nie ma wątpliwości, że dziś sztuczna inteligencja staje się integralnym elementem nowoczesnego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
