AI: niezbędna, ale nie zrobi wszystkiego
Boty pod wieloma względami będą przewyższały ludzi. Ale nie zastąpią relacji społecznych, do tego także w bankowości jest niezbędny żywy człowiek – mówi Jacek Iljin, wiceprezes zarządu Alior Banku.
Na ile sztuczna inteligencja jest obecna w bankowości?
W olbrzymim stopniu. Jeśli spojrzymy na bankowość z zewnątrz, to jest ona takim zeszytem, w którym się zapisuje – „winien” i „ma”. W XX wieku wprowadziliśmy do tego jako sektor cyfrowe technologie przetwarzania danych. Powstały więc olbrzymie bazy. To kusiło, by przetwarzać te dane, i to w sposób, który jest poza zasięgiem ludzkich możliwości. Tak zostały zastosowane w bankowości na szeroką skalę różne narzędzia statystyczne, jak np. modele regresji. Ostatnio przechodzimy na nową generację tych narzędzi, które określamy jako AI. Tutaj granica nie jest jeszcze do końca ukształtowana, ale tak czy inaczej, zaawansowane narzędzia są wykorzystywane w bankowości na szeroką skalę.
Jaką wartość generuje sztuczna inteligencja w bankowości?
Pozwala nam stworzyć najlepszą ofertę dla klienta. Modele są szeroko używane na przykład po to, by odpowiednio określać ryzyko klienta i wydawać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
