Optymizm rośnie, ale Polacy nadal nie chcą kupować
Połowa konsumentów, pomimo spodziewanych większych dochodów, woli oszczędzać.
Popyt konsumpcyjny to w Polsce jedna z głównych składowych wzrostu PKB, dlatego ostrożność konsumentów nie jest dobrą wiadomością. Tymczasem największa grupa konsumentów, aż 46,7 proc., zapowiada dalsze oszczędzanie, choć spodziewa się poprawy swojej siły nabywczej – wynika z badania UCE Research dla Shopfully, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. 35,4 proc. ankietowanych sygnalizuje, że nie spodziewa się poprawy swojej sytuacji, a co za tym idzie, nie planują wzrostu wydatków.
Ostrożni konsumenci
– Poprawy sytuacji spodziewają się głównie osoby w wieku 18–24 lata (60,4 proc. tej grupy), z miesięcznym dochodem netto 5–7 tys. zł (51,5 proc.), a także z miejscowości od 200 tys. do 499 tys. mieszkańców (50,9 proc.) – mówi Robert Biegaj, ekspert rynku handlowego z Shopfully. – Z kolei nie wierzą w poprawę przede wszystkim osoby w wieku 65–74 lata (56,2 proc. z nich), z miesięcznymi dochodami...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
