Żeby skutecznie dokonać transformacji, trzeba się rozumieć
Transformacja nie jest wyzwaniem wyłącznie dla branży energetycznej. Należy rozumieć, jak nasze działania są postrzegane przez społeczeństwo i jak ten odbiór wpływa na przebieg całego procesu – podkreślają Andrzej Modzelewski, prezes zarządu E.ON Polska SA i Stephan Muschick, prezes Fundacji E.ON w Niemczech.
W tym tygodniu E.ON przedstawił wyniki przeprowadzonego w dziewięciu europejskich krajach, w tym w Polsce, badania klimatycznego poświęconego postawom Europejczyków wobec transformacji energetycznej. Jakie miejsce w strategii grupy zajmują takie właśnie projekty badawcze i edukacyjne?
A.M.: Poświęcamy im dużo czasu. Mamy świadomość, że bez edukacji transformacja energetyczna nie dojdzie do skutku, a raport pokazuje, jak wiele powstaje obaw w sytuacji, gdy transformacja nie jest w odpowiedni sposób komunikowana. Dlatego cały obszar informowania, edukowania, dyskusji i wyciągania wniosków – co do tego, jak można ten proces przeprowadzić w sposób najbardziej efektywny – jest kluczowy.
Prowadzenie badań dalekie jest jednak od core businessu, jakim jest produkcja czy dystrybucja energii. Chyba że takie działania ułatwiają prowadzenie biznesu, pozwalają zrozumieć konsumenta.
A.M.: Więcej: są kluczowe. W strategii grupy E.ON zapisano, że chcemy umożliwić transformację energetyczną – budując pod nią infrastrukturę czy dostarczając rozwiązania dla klientów końcowych. Jeśli nie przekonamy interesariuszy – czy to polityków, czy społeczeństwa – do tego procesu, to nie będziemy w stanie zrealizować strategii, jaką sobie nakreśliliśmy. A cyklicznie prowadząc takie badania, widzimy trendy, których...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta