Odzieżowe firmy nadal czekają na ożywienie
Pierwsze tygodnie sprzedaży kolekcji odzieży i obuwia sezonu wiosna–lato 2025 nie wywołały euforii klientów w Europie. LPP wyhamowało ambitny plan rozwoju marki Sinsay.
O 400 sklepów Sinsay mniej, niż planowała, otworzy w tym roku gdańska grupa handlowa LPP po weryfikacji wyników nowego formatu sklepów. Zarząd obniżył prognozę przychodów i wydatków inwestycyjnych. Tłumaczy, że źle skonstruowano ofertę. Po jej poprawie część projektów może zostać odmrożona. – W najbliższych miesiącach będziemy skupiać się na efektywności – zapowiedział Marcin Bójko, dyrektor finansowy LPP.
Grupa LPP skorygowała w czwartek prognozę przychodów na rok obrotowy 2025–2026 o 2 mld zł. Zamiast 25–26 mld zł planuje obecnie wypracowanie do końca stycznia przyszłego roku 23–24 mld zł. Zarząd spółki, któremu przewodzi Marek Piechocki, tłumaczy decyzję na dwa sposoby. Po pierwsze, szyki firmie popsuła pogoda, czyli relatywnie chłodny maj. Od 1 maja do 10 czerwca przychody grupy urosły względem analogicznego okresu w 2024 r. o 11,5 proc., a w walutach stałych – o 13 proc. Nadzieje były większe.
Pogoda to niejedyny powód korekty planu. Realizacja rozbudowy sieci sprzedaży detalicznej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)