Dlaczego „Rzeczpospolita” stawia na rowerową Polskę. Oto pięć powodów
Rower powinien stać się w Polsce istotnym środkiem komunikacji i narzędziem naprawdę masowej turystyki. Jakie są tego powody i jak to zrobić?
1. Powód pierwszy, być może banalny, ograny, ale aktualny zawsze i dlatego trzeba go powtarzać. Rower jest najzdrowszym oraz najbardziej ekologicznym środkiem komunikacji. W dużej części przypadków także najtańszym.
Żyjemy w czasach epidemii i to nie epidemii covid, którą mamy szczęśliwie za nami, lecz w epoce epidemii braku kondycji, chorób cywilizacyjnych, otyłości. Sama otyłość stwarza możliwość rozwoju w organizmie około 300 innych chorób. Ruch, w tym masowa komunikacja rowerowa, może przyczynić się do ograniczenia tych epidemii. Nie mówiąc już o szeregu innych korzyści zdrowotnych, jakie przynosi poruszanie się rowerem.
Trudno również wyobrazić sobie większe wyzwanie dla ludzkości od ochrony klimatu. Umasowienie transportu rowerowego przyczynia się do zmniejszania emisji szkodliwych substancji do środowiska. Na szczęście z rowerów korzysta coraz więcej Polek i Polaków. Są miasta – takie jak Poznań – gdzie rozwój transportu rowerowego osiągnął poziom zaawansowanych pod tym względem miast Europy Zachodniej. Aby jednak rower w Polsce stał się istotnym środkiem komunikacji i narzędziem naprawdę masowej turystyki potrzebne są zmiany w prawie i zmiana nastawienia organów administracji.
2. I to jest drugi powód zaangażowania „Rzeczpospolitej” w tematykę rowerową. Bez zmian w prawie, które wspieramy, rozwój rowerowej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
