Firmy myślą o młodych i zaniedbują 50-latków
Po 50. roku życia jest już 15 mln osób. Duża ich część chce cieszyć się życiem i wydawać pieniądze. Firmy popełniają więc błąd, traktując ich wszystkich jak emerytów z kłopotami finansowymi.
Co trzeci ankietowany Polak po pięćdziesiątce chce dalej cieszyć się życiem, 60 proc. lubi robić zakupy, a co czwarty chce próbować nowych marek i produktów – wynika z badania firmy IQS, którego wyniki „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.
Tymczasem handlowcy wrzucają ich wszystkich do jednego worka i traktują starsze pokolenie głównie jako osoby stopniowo wyłączające się z życia, z kłopotami finansowymi. Marketerzy często stawiają na nich krzyżyk i koncentrują się na pokoleniu Z i rodzinach z dziećmi.
Pokolenie 50+ chce wydawać pieniądze
Strategia pozycjonowania się na najmłodszych niekoniecznie musi być skuteczna, bo kto inny ma dzisiaj pieniądze, właśnie pokolenie 50+. – To grupa coraz bardziej zróżnicowana, zarówno zdrowotnie, jak i finansowo, technologicznie czy pod względem behawioralnym i psychograficznym. Ich dochody rozporządzalne często są stabilniejsze niż u młodszych grup konsumentów – podkreśla dr Mariusz Woźniakowski z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. – Na dodatek często nie czują się staro. Nie lubią paternalistycznych ofert ani etykiet „senior”.
Dr Woźniakowski zwraca uwagę, że osoby te kupują częściej, ale w mniejszych ilościach. – Dlatego przestaje mieć sens traktowanie ich ofertowo jako grupy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
