Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Firmy myślą o młodych i zaniedbują 50-latków

27 listopada 2025 | Ekonomia i rynek | Piotr Mazurkiewicz
źródło: Rzeczpospolita

Po 50. roku życia jest już 15 mln osób. Duża ich część chce cieszyć się życiem i wydawać pieniądze. Firmy popełniają więc błąd, traktując ich wszystkich jak emerytów z kłopotami finansowymi.

Co trzeci ankietowany Polak po pięćdziesiątce chce dalej cieszyć się życiem, 60 proc. lubi robić zakupy, a co czwarty chce próbować nowych marek i produktów – wynika z badania firmy IQS, którego wyniki „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.

Tymczasem handlowcy wrzucają ich wszystkich do jednego worka i traktują starsze pokolenie głównie jako osoby stopniowo wyłączające się z życia, z kłopotami finansowymi. Marketerzy często stawiają na nich krzyżyk i koncentrują się na pokoleniu Z i rodzinach z dziećmi.

Pokolenie 50+ chce wydawać pieniądze

Strategia pozycjonowania się na najmłodszych niekoniecznie musi być skuteczna, bo kto inny ma dzisiaj pieniądze, właśnie pokolenie 50+. – To grupa coraz bardziej zróżnicowana, zarówno zdrowotnie, jak i finansowo, technologicznie czy pod względem behawioralnym i psychograficznym. Ich dochody rozporządzalne często są stabilniejsze niż u młodszych grup konsumentów – podkreśla dr Mariusz Woźniakowski z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. – Na dodatek często nie czują się staro. Nie lubią paternalistycznych ofert ani etykiet „senior”.

Dr Woźniakowski zwraca uwagę, że osoby te kupują częściej, ale w mniejszych ilościach. – Dlatego przestaje mieć sens traktowanie ich ofertowo jako grupy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13339

Wydanie: 13339

Spis treści

Reklama

Logistyka Transport Spedycja

Gość „Rzeczpospolitej”

Zamów abonament