Muzyczny tygiel Europy
Trudno było być na każdym wydarzeniu 7. Międzynarodowego Festiwalu Eufonie, bo 30 koncertów odbyło się aż w dziesięciu miastach. Znacznie łatwiej jest dostrzec jego wyrazistą myśl programową.
Od siedmiu lat Eufonie starają się łączyć poprzez muzykę kraje Europy Środkowo-Wschodniej. W tle narodzin festiwalu był zamysł politycznego umocnienia więzi między państwami regionu, ale ten cel zostawmy dyplomatom. Równie ważne jest bowiem pokazanie, jak wiele jest między twórcami z tego regionu nie zawsze oczywistych pokrewieństw.
Jak przystało na gospodarzy, w tym międzynarodowym festiwalu nie eksponujemy zbytnio siebie. Nie zabrakło jednak Chopina. Oprócz recitali młodych polskich pianistów, którzy dopiero zaczynają karierę, Eufonie pokazały go jednak w nieco innym kontekście.
Olgę Pasiecznik, znakomitą interpretatorkę pieśni Chopina, wspierali na festiwalowych koncertach muzycy z Equilibrium String Quartet, którzy dodali utwory polskich kompozytorów z czasów wielkiego kompozytora: jego nauczyciela Józefa Elsnera, działającego na przełomie XVIII i XIX w. Franciszka Lessela, Karola Kurpińskiego, a także...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
