Korporacje, przedsiębiorstwa
Korporacje, przedsiębiorstwa
Zagrożony wtórny rynek samolotów
Projekt zakazania w ruchu europejskim od początku 2002 r. eksploatowania starszych samolotów wyposażonych w (amerykańskie) reduktory hałasu (hush-kits) jest poważnym zagrożeniem dla amerykańskich interesów, zwłaszcza dla rynku samolotów używanych produkcji Boeinga. Parlament Europejski zatwierdził projekt dyrektywy, która zakazuje używania nad Europą takich maszyn, co wywołało żywą reakcję Waszyngtonu. Samoloty, zgodnie z normą ICAO, które zostaną wprowadzone do eksploatacji w tym terminie (po zainstalowaniu hush-kits) , uznano w Strasburgu w dalszym ciągu za zbyt hałaśliwe. Głównymi ofiarami dyrektywy stanie się kilka firm z USA produkujących reduktory hałasu, a także Pratt and Whitney, producent silników FT 8 D, które nie odpowiadają nowym normom hałasu, a napędzają większość samolotów starszej generacji. Ok. 1400 maszyn posiada teraz te silniki z reduktorami. Jest to rynek prawie 3 tys. silników, do których potrzeba części zamiennych i serwisu. Boeing też odczuje dyrektywę, bo niemal wszystkie maszyny objęte zakazem lądowania w Europie pochodzą z Seattle (B 727, 737-200 i DC) produkcji MDD, który w 1997 r. połączył się z Boeingiem, a...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta