Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Korporacje, przedsiębiorstwa

12 lutego 1999 | Ekonomia | PR

Korporacje, przedsiębiorstwa

Zagrożony wtórny rynek samolotów

Projekt zakazania w ruchu europejskim od początku 2002 r. eksploatowania starszych samolotów wyposażonych w (amerykańskie) reduktory hałasu (hush-kits) jest poważnym zagrożeniem dla amerykańskich interesów, zwłaszcza dla rynku samolotów używanych produkcji Boeinga. Parlament Europejski zatwierdził projekt dyrektywy, która zakazuje używania nad Europą takich maszyn, co wywołało żywą reakcję Waszyngtonu. Samoloty, zgodnie z normą ICAO, które zostaną wprowadzone do eksploatacji w tym terminie (po zainstalowaniu hush-kits) , uznano w Strasburgu w dalszym ciągu za zbyt hałaśliwe. Głównymi ofiarami dyrektywy stanie się kilka firm z USA produkujących reduktory hałasu, a także Pratt and Whitney, producent silników FT 8 D, które nie odpowiadają nowym normom hałasu, a napędzają większość samolotów starszej generacji. Ok. 1400 maszyn posiada teraz te silniki z reduktorami. Jest to rynek prawie 3 tys. silników, do których potrzeba części zamiennych i serwisu. Boeing też odczuje dyrektywę, bo niemal wszystkie maszyny objęte zakazem lądowania w Europie pochodzą z Seattle (B 727, 737-200 i DC) produkcji MDD, który w 1997 r. połączył się z Boeingiem, a...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1620

Spis treści
Zamów abonament