Marionetka jest niewinna
ROZMOWA
Henryk Tomaszewski -- choreograf, reżyser i Kazimierz Wiśniak -- scenograf
Marionetka jest niewinna
: Jesteście panowie twórcami spektaklu "Traktat o marionetkach" Kleista, którego premiera odbędzie się w piątek, 9 kwietnia w Teatrze Narodowym. Współpraca panów zaczęła się już z początkiem lat sześćdziesiątych, w kilka sezonów od założenia Pantomimy Wrocławskiej...
H ENRYKT OMASZEWSKIS_ m_ a_ l_ l_ C_ a_ p_ s
: W Krakowie zobaczyłem wystawę prac Kazimierza Wiśniaka, Andrzeja Majewskiego i Krzysztofa Pankiewicza. Byłem nią tak urzeczony, że wszystkich trzech chciałem mieć u siebie.
Udało się panu.
H. T. : Tak, ale najbardziej konsekwentna okazała się współpraca z Kazimierzem Wiśniakiem. Wydaje mi się, że podobnie widzimy świat i człowieka. Niekoniecznie optymistycznie, ale wyrozumiale. I nieco naiwnie, bo pantomima jest naiwna. Arlekin, Pierrot, Chaplinowski tramp byli trochę z ludu, trochę na marginesie życia. Musieli przebijać się przez trudności życia i nie poddawać się. Poza tym odpowiada mi kolorystyka Wiśniaka -- bogata, pełna, szlachetnie prawdziwa. W sztuce najważniejsza jest umiejętność trafienia w to, co najwłaściwsze. I to jest zawsze u Wiśniaka.
Panowie macie podobne ironiczno-groteskowe spojrzenie na rzeczywistość. ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta