TZMO zdystansowały Paso
PRZEMYSŁ LEKKI
Środki opatrunkowe i higieniczne
TZMO zdystansowały Paso
Jeszcze na początku lat 90. pabianickie zakłady Paso próbowały rywalizować z Toruńskimi Zakładami Materiałów Opatrunkowych (TZMO) o pozycję lidera wśród krajowych producentów materiałów opatrunkowych i higienicznych. O becnie TZMO są jedyną polską spółką w branży, która liczy się w konkurencji z zagranicznymi potentatami. Paso stracił rynek i wpływy ze sprzedaży.
Zanim pojawiły się na polskim rynku produkty higieniczne zachodnich marek, głównymi konkurentami były produkowane w Toruniu podpaski Bella i pabianickie Donna. Do połowy lat 80. silniejszą pozycję rynkową miała marka Donna z Pabianickich Zakładów Środków Opatrunkowych. -- TZMO uczył się od Paso -- ocenia dzisiaj Piotr Mikołajczyk z Trinity Management firmy zarządzającej Trzecim NFI, który do listopada 1998 r. był funduszem wiodącym w pabianickiej spółce.
Pech i zła strategia
Paso po przekształceniu w spółkę akcyjną w 1992 r. , zostały wprawdzie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta