Minister przedłużył koncesję
- Autostradą do Trybunału - komentarz Autostrada Wielkopolska SA nie dotrzymała terminu
Minister przedłużył koncesję
30 czerwca br. wygasł kolejny termin rozpoczęcia budowy autostrady A2 przez spółkę Autostrada Wielkopolska SA. Minister transportu i gospodarki morskiej nie cofnął jednak koncesji tej spółce, lecz przedłużył ją do 30 lipca tego roku.
Przedstawiciele Agencji Budowy i Eksploatacji Autostrad, Autostrady Wielkopolskiej i Ministerstwa Finansów negocjują warunki zmienionej umowy koncesyjnej, która ma być podpisana w najbliższych dniach.
Według umowy, którą Autostrada Wielkopolska SA (AW SA) podpisała we wrześniu 1997 r. z ministrem transportu i gospodarki morskiej, roboty na A2 powinny być rozpoczęte 10 marca tego roku. Aby można było rozpocząć budowę pierwszego odcinka A2 o długości 149 km między Nowym Tomyślem a Koninem, spółka ta powinna zawrzeć wcześniej umowy kredytowe z bankami.
Według ustawy o autostradach płatnych, skarb państwa może gwarantować kredyty na te inwestycje do 50 proc. ich wartości. AW SA próbowała przekonać Agencję Budowy i Eksploatacji Autostrad (ABiEA), że nie uzyska kredytów od instytucji finansowych, jeżeli nie otrzyma od niej wszystkich terenów przeznaczonych pod inwestycje. Z kolei ABiEA utrzymywała, że i tak na nic nie zdadzą się AW SA tereny pod budowę, skoro koncesjonariusz ten nie
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta