Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Szukanie klientów, promocja, negocjacje kontraktów

01 lipca 2000 | Prawo | AG

ROZMOWA

Tomasz Michalik, doradca podatkowy w spółce Ernst & Young

Szukanie klientów, promocja, negocjacje kontraktów

Rz: Na jakich zasadach powinna odprowadzać VAT polska firma zajmująca się pośrednictwem na rzecz innego podmiotu krajowego? Usługi polegają na wyszukiwaniu klientów, negocjowaniu z nimi warunków kontraktów, czasami podpisywaniu umów w imieniu zleceniodawców.

TOMASZ MICHALIK: Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT osoby krajowe zajmujące się m.in. pośrednictwem są podatnikami i muszą płacić VAT na zasadach ogólnych, zazwyczaj ze stawką podstawową. Od tej zasady są oczywiście wyjątki, np.: pośrednictwo związane z eksportem towarów, jeżeli jego wartość jest ujęta w cenie wywożonego towaru; usługi świadczone na rzecz firm zagranicznych; pośrednictwo związane z transportem międzynarodowym. We wszystkich tych wypadkach obowiązuje stawka zerowa. Z kolei usługi pośrednictwa w obrocie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2050

Spis treści

Media, Internet

Zamów abonament