Jak sprzedać wiele razy to samo
Opłaty abonamentowe za programy
Jak sprzedać wiele razy to samo
PIOTR KOŚCIELNIAK
Pomysł wprowadzania opłat abonamentowych za oprogramowanie systemowe czy biurowe jest bardzo bliski idei "wypożyczalni programów". Jak się okazuje, Microsoft przygotowuje się do wprowadzenia takich opłat. Ujawnił to dyrektor firmy Steve Ballmer, prezentując abonament za oprogramowanie jako część niedawno ujawnionej strategii NET.
Największy dostawca oprogramowania dla komputerów PC rozważa wprowadzenie opłat abonamentowych już od dawna. Pisaliśmy o tym dwa lata temu, kiedy w ręce pracowników amerykańskiego Departamentu Sprawiedliwości wpadła służbowa notatka dotycząca zmiany strategii cenowej Microsoftu. Autor notatki skierowanej do Billa Gatesa - Joachim Kempin - sugerował wprowadzenie opłat za określony czas użytkowania oprogramowania (np. abonament roczny) już w 2001. "Podnosiliśmy nasze ceny przez ostatnie 10 lat, podczas gdy ceny komponentów elektronicznych ciągle spadały" - napisał Kempin, wiceprezes firmy ds. sprzedaży systemu Windows producentom komputerów osobistych. Sugerował też, aby od 2001 roku wprowadzić stałą opłatę za użytkowanie Windows. Z notatki wynika, że z pomysłem takim wystąpił...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta