Konieczna restrukturyzacja zakładów w Polsce
Czy wierzyciele i władze pomogą Daewoo Motor
Konieczna restrukturyzacja zakładów w Polsce
Volkswagen prowadzi rozmowy w sprawie kupna zakładów Daewoo w Lublinie, a skarb państwa zamierza domagać się od Daewoo Motor Polska spełnienia zobowiązań inwestycyjnych, czyli wybudowania fabryki silników i skrzyni biegów. Może to być niewykonalne w sytuacji, kiedy koncern w Korei nie ma pieniędzy nawet na wypłaty, a na sfinansowanie swej działalności do końca roku potrzebuje ponad 400 mln USD.
Pracownicy w Korei nie otrzymali pensji od września. Łącznie zaległości płacowe wynoszą ponad 80 mln USD. Firma przynosi straty w wysokości 87 mln USD miesięcznie. Bez pomocy wierzycieli nie jest w stanie przetrwać do momentu, kiedy ewentualny inwestor strategiczny podejmie decyzję o jej wykupieniu - uważają przedstawiciele Stowarzyszenia Koreańskich Producentów Samochodów (KAMA). W...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta