Miejsce dla każdego
Sezon największego popytu
Miejsce dla każdego
Przedstawiciele Fiat Auto Poland twierdzą, że musieli wprowadzić przedpłaty na produkowane przez koncern samochody, bo nie są w stanie nadążyć za popytem. Zorientowanie się w potrzebach polskiego rynku pozwoli im o ptymalnie zaplanować produkcję, zaś klientom da możliwość kupienia samochodu po zagwarantowanej dzisiaj cenie. Uważają, że popyt ten spowodowany jest między innymi obawami Polaków przed wymianą pieniędzy.
Ale wzrost zainteresowania zakupami trwałego użytku -- w tym samochodów, lecz również artykułów gospodarstwa domowego (AGD) -- producenci i handlowcy obserwują zawsze w czwartym kwartale każdego roku. Specjaliści od marketingu Philipsa twierdzą, że wówczas ich firma sprzedaje dwa razy tyle żelazek i ekspresów do kawy niż w trzech wcześniejszych kwartałach.
Podobne spostrzeżenia ma Andrzej Skrzypczyk, szef polskiego przedstawicielstwa Roventy o kreśla to mianem sezonowego popytu. Aż 70 proc. żelazek i o dkurzaczy kupowane jest w czwartym kwartale każdego roku, a polski rynek w niczym nie różni się pod tym względem od zachodniego.
-- Nie jest jednak jeszcze do końca zbadany -- mówi Skrzypczyk. -- Na Węgrzech, w siedmiomilionowym kraju, sprzedaje się np. tyle samo o dkurzaczy co w prawie czterdziestomilionowej Polsce.
Sukces Zelmera...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta