Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Interes za 8 bilionów złotych

03 grudnia 1994 | Ekonomia | JC

Rynek kosmetyków w Polsce

Interes za 8 bilionów złotych

Rynek kosmetyczny w Polsce, podobnie jak i inne dziedziny gospodarki, przeżył w ciągu ostatnich 2 lat zmiany na miarę rewolucji. Tak dużego wyboru i szerokiego asortymentu kosmetyków Polki jeszcze nia miały. Z badań tego rynku przeprowadzonych przez Panel Gospodarstw Domowych Instytutu GfK Polonia wyłania się obraz rynku opanowanego przez znane polskie firmy, które odnalazły się w nowej rzeczywistości, konkurujących z nimi niewielkich, do niedawna jeszcze lokalnych, producentów i przez kilku zagranicznych potentatów.

Klientki, gdyż głównie o panie tu chodzi, przeznaczyły w ubiegłym roku na mydła toaletowe, dodatki do kąpieli (płyny i żele do mycia ciała oraz do kąpieli) , szampony do włosów, kremy i balsamy do ciała a także na dezodoranty -- ponad 8 bln zł (nie licząc kremów, toników i mleczek do twarzy, które stanowią odrębną grupę w badaniach GfK) . Oznacza to -- jak powiedziała Magdalena Putowska z GfK -- że przeciętne gospodarstwo wydało na te towary w ubiegłym roku średnio 57 tys. zł, czyli o ponad połowę mniej niż na słodycze.

Według badań przeprowadzonych przez GfK Polonia w I półroczu 1994 r. gospodarstwa domowe zakupiły przeciętnie ok. 200 g mydła (o k. dwóch kostek) miesięcznie -- przy czym gospodarstwa czteroosobowe...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 339

Spis treści
Zamów abonament