Lublin - niechciana ciężarówka
Lublin - niechciana ciężarówka
Bez rozgłosu, minęło półwiecze jednego z największych, a może i najważniejszego spośród zakładów motoryzacyjnych w Polsce. Jubileusz lubelskiej fabryki przypadł bowiem w nieszczęśliwym dla niej okresie, okresie jej upadłości, wynikającej z przynależności do zbankrutowanego, południowokoreańskiego koncernu Daewoo.
Przed wchłonięciem przez Daewoo, zakład w Lublinie nosił nazwę Fabryka Samochodów, a jeszcze wcześniej z dopiskiem Ciężarowych. Był nie tylko producentem samochodów, ale wielkim dostawcą części złącznych dla całego polskiego przemysłu motoryzacyjnego. Bez odkuwek, odlewów, resorów, sprężyn i kół również pochodzących z Lublina, żaden wytwarzany w Polsce samochód nie wyjechałby na drogi.
W 1936 r. podjęto decyzję o budowie w Lublinie dużej fabryki motoryzacyjnej, mającej wytwarzać samochody, silniki i podzespoły na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta