Przed oddaniem do ruchu
Przed oddaniem do ruchu
Wał Miedzeszyński oddany do użytku
FOT. RAFAŁ GUZ
Ostatnie warstwy nawierzchni na jezdni zjazdowej z mostu Siekierkowskiego na Wał Miedzeszyński w stronę Otwocka, ostatnie elementy chodników, ekranów akustycznych i ostatnie poprawki oznakowania - to obraz kończonej budowy węzła Trasy Siekierkowskiej z Wałem Miedzeszyńskim.
Ekipy Warszawskiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych spędziły 636 pracowitych dni na budowie, pod okiem swego szefa, inż. Andrzeja Łajszczaka.
- Jeszcze tylko drobna kosmetyka przy przejściach podziemnych i już kończymy - oświadczyli kilka dni temu pracownicy WPRD.
Przekazujemy kilka ciekawostek z budowy, jako że inwestycja od początku (1 grudnia 2001 r.) budziła duże zainteresowanie warszawiaków.
Najdłuższym obiektem mostowym jest estakada, którą kierowcy zjadą z mostu Siekierkowskiego na wał w stronę Trasy Łazienkowskiej. Liczy ona 282 metry. Składa się z 14 przęseł.
Główny wiadukt nad Wałem mierzy 62 m długości. Nad kanałkiem Ulgi są trzy mosty o długości: 40, 45, 63 m. Są też trzy kładki dla pieszych. Obiekty mostowe posadowione są na 338 wielkośrednicowych palach, które mają od 10 do 15 m długości. Drogowcy wybudowali 5 tuneli dla pieszych pod poszczególnymi jezdniami....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta