Pytania ubogiego krewnego
Pytania ubogiego krewnego
KRYSTIAN BRODACKI
Ron Carter
FOT. ANDRZEJ WIKTOR
Przeżyciem ostatniego Jazz Jamboree mógł być subtelny i zarazem mocny w swej jazzowości koncert Rona Cartera, gdyby nie dyskotekowy łomot dobiegający z mieszczącego się pod Salą Kongresową lokalu "Quo Vadis".
Od dawna chciałem poruszyć pewien dziewiczy temat - i oto nadarzyła się okazja: 44. Jazz Jamboree ("a imię jego czterdzieści i cztery..."), jeden z najstarszych festiwali Europy, po raz pierwszy pod nowym mecenatem - już nie Polskiego Stowarzyszenia Jazzowego, lecz koncernu JVC.
W czym rzecz?
W najróżniejszych aspektach mówi się o kulturze lub o jej braku: o kulturze jedzenia i kulturze politycznej; o kulturze dyskusji i kulturze wina; o kulturze fizycznej i kulturze zabawy. Domyślić się łatwo, że w ramach szerokiego pojęcia "kultura muzyczna" powinna się znaleźć także "kultura jazzowa", ale nie przypominam sobie, aby o tego typu kulturze w ogóle w Polsce mówiono. Czyżby zatem kultury jazzowej u nas nie było?
Jazz przekroczył próg drugiego stulecia swego istnienia i choć brak mu dziś charyzmatycznego przywódcy, jak John Coltrane czy Miles Davis, stale się rozwija, a znakomitych muzyków, przyznających się do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta