Rabat, reklama, a może inna czynność; Zanim odliczysz, sprawdź kontrahenta; Trzy lata dla wszystkich
- Sprzedaż premiowa - Rabat, reklama, a może inna czynność
- Wgląd w dokumenty i do rejestru podatników - Zanim odliczysz, sprawdź kontrahenta
- Powrót do zwolnienia z VAT - Trzy lata dla wszystkich
Sprzedaż premiowa
Rabat, reklama, a może inna czynność
Chcąc zwiększyć popyt na swoje towary, a w konsekwencji zyski, wielu przedsiębiorców podejmuje intensywne działania promocyjne. Szczególną popularnością cieszy się tzw. sprzedaż premiowa. Jednak brak unormowania jej skutków w przepisach podatkowych jest źródłem wielu wątpliwości.
Ani w prawie cywilnym, ani w podatkowym nie znajdziemy definicji sprzedaży premiowej. Obserwacja praktyki gospodarczej pozwala jednak stwierdzić, że polega ona na zachęceniu do zakupu określonych artykułów przez uatrakcyjnienie formy sprzedaży za pomocą dodatkowych elementów, takich jak dołączenie nagród do kupionego w danym okresie wyrobu, pokrywanie wydatków związanych z dostawą zakupionego towaru do domu odbiorcy, udział w losowaniu itp. W ostatnim czasie popularną formą sprzedaży premiowej stały się tzw. karty stałego klienta. Za ich pomocą klient zdobywa punkty za zakupy dokonane u danego przedsiębiorcy, które mogą być następnie "wymienione" na określone towary (nagrody).
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta