Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak zarobić, jak stracić

09 stycznia 2003 | Moje Pieniądze | JM
źródło: Nieznane

Rynek Prognoza dla klientów branży antykwarycznej

Jak zarobić, jak stracić

Proweniencja ma coraz większy wpływ na cenę. Obraz z legendarnej kolekcji dr. Lecha Siudy osiągnął cenę 145 tysięcy złotych.

(C) DESA UNICUM

Przepłacą ci, którzy bezkrytycznie uwierzą w rekordy cenowe ogłaszane przez prasę. Klient antykwariatów powinien polegać przede wszystkim na własnym doświadczeniu. Nie daj się oszukać.

Klienci powinni omijać antykwariaty, w których na przedmiotach nie ma uwidocznionej ceny.

Rozwija się branża antykwaryczna i handel sztuką. Rosną obroty. Zyski wprawdzie spadają, ponieważ maleją marże, jednak antykwariusze inwestują własną gotówkę lub zaciągnięte kredyty, bo wciąż jest to opłacalne. Rozwój tej branży jest swoistym paradoksem. Od lat utrzymuje się w Polsce stagnacja gospodarcza. W tej sytuacji branża antykwaryczna powinna upaść, bo w latach stagnacji w pierwszej kolejności rezygnujemy z zakupu dóbr najbardziej luksusowych. Skoro branża rozwija się nawet w kryzysowych warunkach, to dowód, że stała się trwałym elementem gospodarki.

Oto obroty tych firm aukcyjnych, które zechciały podać wiarygodne i wyczerpujące informacje. Dom Aukcyjny Rempex w 2002 roku...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2818

Spis treści

Wyprawa na K2

Zamów abonament