Przeciw szkole bez pytań
Przeciw szkole bez pytań
Ostatni edukacyjny raport Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) surowo ocenił polską szkołę. Na tle szkół wszystkich krajów OECD nasze placówki wyróżniają się dużą dyscypliną oraz znikomą pomocą nauczycieli dla uczniów. W efekcie polscy uczniowie osiągają gorsze wyniki niż ich rówieśnicy w innych krajach. Spytaliśmy dyrektorów sześciu najlepszych szkół z naszego rankingu, co sądzą o wynikach tego raportu i czy zgadzają się z jego tezami.
Aleksander Dobrzycki,
XIV LO im. Polonii Belgijskiej we Wrocławiu
Dyscyplinowanie uczniów jest dobre, wręcz konieczne. Przecież myślenie i rozwój ucznia stymulowany przez nauczyciela musi odbywać się w porządku. Zdobywanie wiedzy to ciężka praca, nie może przebiegać w atmosferze bałaganu, rozproszenia. Państwa, które eksperymentowały z bezstresowym wychowaniem, już się z tego wycofują. Ale ważny jest też sposób pracy. Niestety, polska szkoła to szkoła bez pytań. To straszne,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta