Szansa nie tylko dla Okęcia
Szansa nie tylko dla Okęcia
ARTUR BURAK
Liberalizacja pasażerskiego transportu lotniczego, która nastąpi najpóźniej w momencie wejścia Polski do UE, może spowodować znaczny wzrost przewozów.
Nie oznacza to, że wszystkie regionalne lotniska cierpiące jak dotąd na brak pasażerów skorzystają na tym. Bez jasnej strategii rozwoju lotnictwa cywilnego potencjał tych lotnisk może być zmarnowany.
Według ekspertów z branży lotniczej dla rozwoju przewozów lotniczych w Polsce kluczowe znaczenie będzie miało podejście kilku podmiotów - skarbu państwa, czyli właściciela lotnisk i kontrolującego PLL LOT, Urzędu Lotnictwa Cywilnego - regulatora rynku, Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze, kontrolującego większość spółek zarządzających lotniskami cywilnymi w Polsce, Agencji Ruchu Lotniczego, działającej w strukturach PPL i spółek świadczących usługi na lotniskach, w których znaczące udziały ma PLL LOT.
Podejście tych instytucji do rozwoju ruchu lotniczego w Polsce jest zarówno szansą, jak i zagrożeniem. Jeżeli będą one nastawione na dynamiczne zwiększenie ruchu z polskich lotnisk i wykażą skłonność do obniżania opłat związanych z obsługą połączeń (operacje lotnicze, transfer bagażu,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta