Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kraj, który sam się stał marką

30 marca 2004 | Rynek i konsumenci | DW
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Francuskie mistrzostwo Słynna nazwa, region, filozofia

Kraj, który sam się stał marką

(C) EAST NEWS

Krajem, gdzie najbardziej docenia się wartość marek, jest niewątpliwie Francja. W niektórych przypadkach nawet sam ten kraj stał się bardzo wysoko cenioną marką. Zdarza się także, że produkt podobny, pochodzący z jakiegoś innego kraju, jest tańszy i równie dobry, czasami nawet lepszy. Na jego niekorzyść działa jednak to, że nie jest francuski.

Francuskie kosmetyki, wina, koniaki, odzież, biżuteria, od wielu lat również żywność, zwłaszcza sery i wędliny, pasztet z gęsich wątróbek - fois gras, ale i wody mineralne stanowią najbardziej zauważalne przez konsumentów francuskie przeboje eksportowe. Kiedy jakiś kraj nakłada na Francję sankcje gospodarcze, cierpią właśnie te produkty. Naturalnie wytwarzanie tych wszystkich rynkowych przebojów ma wieloletnią tradycję, a w każdą markę włożono mnóstwo pieniędzy i marketingowego wysiłku.

Najdroższe nosy

Francuskie damy zawsze były najbardziej eleganckie i pierwsze posiadły sztukę upiększania się. Z umiłowaniem robili to również panowie. Francja pozostała potęgą w produkcji kosmetyków, francuskie słynne "nosy" w przemyśle perfumiarskim są najdroższe na świecie. I chociaż wiele innych krajów...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3190

Spis treści
Zamów abonament