Po nowy styl
Po nowy styl
(c) DANA PUCIŁOWSKA
Dziś siła oddziaływania poznańskich targów wiąże się nie tylko z powierzchnią zajmowaną przez wystawców - dla nowoczesnych branż, jak wyposażenie wnętrz czy motoryzacja, są one idealnym miejscem na kreowanie nowych trendów.
Gdy spotkania miłośników czterech kółek odbywały się jeszcze pod nazwą Poznańskich Targów Motoryzacyjnych, na jednym ze stoisk można było oglądać prototypy samochodów Toyota Yaris Verso i Fiat Downtown. Jak wskazuje praktyka, prace takie rzadko idą do kosza - pierwszy model wszedł do produkcji, drugi miał wpływ na sylwetkę Fiata Pandy. Jak podkreślają organizatorzy targów, obok typowych premier (w 2003 roku były to m.in. fiat gingo, alfa romeo coupe, citroen C3 pluriel, mitsubishi outlander) pojazdy tzw. koncepcyjne cieszą się zwykle dużym zainteresowaniem, bo chociaż większość wprowadzanych do produkcji aut da się potem obejrzeć w salonach sprzedaży, szansa podziwiania samochodowych stylizacji może się już nie powtórzyć.
Apetyt na prototypy
Na ostatnim przed wstąpieniem do UE Poznań Motor Show (targi odbywają się co dwa lata, najbliższe są planowane na maj 2005 roku) powszechne było wrażenie, że branża motoryzacyjna kryzys ma już za sobą. Oferta...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta