Mercedes na Euro 4 i 5
W lutym 2005 r. zakłady DaimlerChrysler w Wörth wyprodukowały ponad 400 ciężarówek Actros BlueTec. Na ponad 3000 potwierdzonych zamówień, 97 proc. dotyczyło pojazdów spełniających normę Euro 5 (BlueTec 5). Największy popyt na tego typu auta jest w Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Holandii. W 2005 r. BlueTec będzie oferowany jako opcja do wszystkich dalekobieżnych pojazdów ciężarowych Mercedes-Benz Actros i Axor. Dalekobieżne actrosy z silnikiem V6 (o mocy 320 - 480 KM) BlueTec 4 oraz BlueTec 5 oferowane są już od lutego br. W lecie i jesienią na rynek wprowadzony zostanie nowy dalekobieżny actros z silnikiem V8 (510 - 600 KM BlueTec 5) i dalekobieżny axor z silnikiem rzędowym OM 457 (360 - 430 KM BlueTec 4 i BlueTec 5). Do czasu wejścia w życie normy Euro 4 w październiku 2006 roku wszyscy klienci mają możliwość wyboru silnika Euro 3.
R.P.