Bliżej lidera
W obecnej edycji rankingu pojawiło się 40 nowych marek. Jest to przede wszystkim konsekwencja zwiększenia objętości listy rankingowej oraz uzupełnienia zestawienia o zidentyfikowanych wielkichnieobecnych. W porównaniu z poprzednią edycją 90 marek zyskało na wartości, 50 straciło.
Przeważająca liczba przesunięć w naszej tabeli jest spowodowana uzupełnieniem rankingu o marki pominięte w pierwszej edycji, zwłaszcza zaś wydzieleniem marek telefonii przedpłacanej z portfeli operatorów komórkowych oraz poszczególnych marek Telewizji Polskiej.
W efekcie 29 marek przesunęło się w górę, 10 pozostało na swoich miejscach, a 101 znalazło się na dalszych miejscach. Należy pamiętać, iż wiele gwałtownych zmian wartości jest konsekwencją lepszej jakości danych, nie zaś ewolucji samych marek.
Układ pierwszych pięciu pozycji rankingu pozostał bez zmian. Wyraźne jednak są zmiany wartościowe. Zwraca uwagę zmniejszenie dystansu do lidera. Jest to, niestety, konsekwencją stopniowej utraty rynku przez Telekomunikację Polską. Zajmujący drugą pozycję Orlen zyskał na wartości, co jest zasługą systematycznego powiększania i umacniania się sieci opatrzonej tą marką.
Metodologia rankingu nie uległa zmianie w stosunku do pierwszej edycji. Dla...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta