Zobaczyć konkurenta
Konkurencja jest "gdzieś tam na zewnątrz", walczy się z nią o udział w rynku, czasami ogląda jej produkty, ale bardzo rzadko traktuje się ją tak poważnie, jak na to zasługuje. Badania KPMG (przeprowadzone dawno temu w Wielkiej Brytanii) wykazały, że gdy firmy tworzą swoje plany strategiczne, tylko kilkanaście procent z nich zastanawia się nad tym, z kim konkuruje. Cała reszta po prostu mnoży swoje rezultaty przez jakiś wskaźnik (np. 1,12) i w ten sposób powstaje plan na następny rok.
Anegdotyczne już studia przypadków w dziedzinie zarządzania strategicznego pokazują, że liderów prawie zawsze zaskakuje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta