Pomoże student, reklama albo burza mózgów
Nowy produkt na rynku
Pomoże student, reklama albo burza mózgów
W ciągu ostatnich kilku lat na naszym rynku pojawiło się bardzo wiele nowych produktów. Wprowadzały je głównie firmy zagraniczne, często w tym samym czasie, co i na własnych rynkach, najczęściej jednak nieco później. Ich przedstawiciele dzisiaj twierdzą, że używają dokładnie takich samych technik marketingowych wszędzie w Europie. Przedstawiciel Philipsa, Jaap van Oost wręcz oburzył się, kiedy zapytaliśmy go o to, czy rynek polski jest traktowany tak samo jak inne rynki europejskie. Zdarzają się jednak, i to dość często, przypadki, kiedy firma, nawet znana i doświadczona, zatrudniająca najlepszych specjalistów popełnia podstawowy błąd w marketingu. W każdym razie było kilka takich negatywnych przypadków na rynku polskim.
Nestlé -- nie wykorzystana szansa
Nie wykorzystał szansy dobrej sprzedaży produktu, np. szwajcarski koncern Nestlé, który wprowadził na polski rynek, na razie jednak w niewielkich ilościach doskonałą kawę rozpuszczalną Alta Rica i Cap Colombie wyprodukowaną z najlepszych gatunków kawy Arabiki. Obydwie kawy są doskonałe, znacznie przewyższają jakością (także zresztą i ceną) inne gatunki kawy rozpuszczalnej sprzedawanej nie tylko przez Nestlé, ale i przez jej konkurencję na polskim rynku. Niestety --...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta