Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pomoże student, reklama albo burza mózgów

31 maja 1995 | Ekonomia | JB KJ

Nowy produkt na rynku

Pomoże student, reklama albo burza mózgów

W ciągu ostatnich kilku lat na naszym rynku pojawiło się bardzo wiele nowych produktów. Wprowadzały je głównie firmy zagraniczne, często w tym samym czasie, co i na własnych rynkach, najczęściej jednak nieco później. Ich przedstawiciele dzisiaj twierdzą, że używają dokładnie takich samych technik marketingowych wszędzie w Europie. Przedstawiciel Philipsa, Jaap van Oost wręcz oburzył się, kiedy zapytaliśmy go o to, czy rynek polski jest traktowany tak samo jak inne rynki europejskie. Zdarzają się jednak, i to dość często, przypadki, kiedy firma, nawet znana i doświadczona, zatrudniająca najlepszych specjalistów popełnia podstawowy błąd w marketingu. W każdym razie było kilka takich negatywnych przypadków na rynku polskim.

Nestlé -- nie wykorzystana szansa

Nie wykorzystał szansy dobrej sprzedaży produktu, np. szwajcarski koncern Nestlé, który wprowadził na polski rynek, na razie jednak w niewielkich ilościach doskonałą kawę rozpuszczalną Alta Rica i Cap Colombie wyprodukowaną z najlepszych gatunków kawy Arabiki. Obydwie kawy są doskonałe, znacznie przewyższają jakością (także zresztą i ceną) inne gatunki kawy rozpuszczalnej sprzedawanej nie tylko przez Nestlé, ale i przez jej konkurencję na polskim rynku. Niestety --...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 493

Spis treści
Zamów abonament