Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Paragraf 32

31 maja 1995 | Media, Internet | WP

Przyszłość badań widowni telewizyjnej w Polsce

Paragraf 32

Wojciech Pawlak

Kilka miesięcy temu w polskiej prasie pojawiły się informacje na temat błędu w pomiarze widowni telewizyjnej w Niemczech, który naraził część nadawców na wielomilionowe straty z tytułu odpływu reklam do konkurencji, nie mówiąc już o podważeniu wiarygodności prowadzonych badań i zamieszaniu, jakie wywołał on w międzynarodowym środowisku badaczy mediów. Pomimo incydentalnego charakteru tej polityki, która została wkrótce rzetelnie wyjaśniona, jej nagłośnienie wskazuje na olbrzymie znaczenie, jakie mają dzisiaj systemy badania widowni typowe dla krajów o rozwiniętym rynku telewizyjnym i reklamowym. Obecnie istnieją one we wszystkich krajach Europy Zachodniej. Spośród krajów postkomunistycznych do tej pory tylko na Węgrzech udało się wprowadzić europejski standard badania widowni.

Cechą wspólną omawianych systemów pomiaru jest przede wszystkim użycie nowoczesnej techniki elektronicznej (tzw. peoplemeters, które podłącza się do odbiornika telewizyjnego) pozwalającej z dokładnością co do sekundy rejestrować w wylosowanych gospodarstwach domowych, kto, co, kiedy ijak długo oglądał w telewizji. Zebrane informacje o widowni przesyłane są do firmy badawczej z reguły z dnia na dzień dzięki komputerowemu połączeniu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 493

Spis treści
Zamów abonament