Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Reklamowe Oscary

31 maja 1995 | Media, Internet | SW

Reklamowe Oscary

12 maja w San Francisco odbyła się uroczystość rozdania nagród Clio (Clio Awards) , będących dla twórców reklamowych tym samym, co Oscary dla aktorów i reżyserów. W trwającej siedem godzin ceremonii wzięło udział 1400 przedstawicieli agencji reklamowych zcałego świata. W sumie rozdano ponad 100 złotych isrebrnych statuetek greckiej bogini umiejętności, w tym cztery Wielkie Clio: za najlepszą reklamę telewizyjną, radiową, prasową iza opakowanie.

Najwięcej, bo aż 19, złotych Clio zdobyło 11 agencji reklamowych z Nowego Jorku, ale tuż za nimi -- z 17 złotymi statuetkami -- znalazło się 14 agencji z Los Angeles i okolic. Po jednej złotej Clio wywalczyły agencje z Dallas, Nashville i Atlanty. Duża część wyróżnień przypadła agencjom spoza USA: przede wszystkim z Kanady, Brazylii, Norwegii, Australii, Nowej Zelandii i RPA.

Wśród nagrodzonych dominowały znane światowe agencje, mające swe oddziały w wielu krajach, jak Ogilvy & Mather, Leo Burnett, BBDO, DDB Needham itd. Ogółem na konkurs nadesłano 14 tysięcy prac z 55 krajów.

Wielką Clio 1995 za najlepszą reklamę telewizyjną zdobył filmik "Most" Courta Crandalla i Kirka Soudera, wyprodukowany dla agencji BBDO West Los Angeles. Początkowo pokazuje on wijący się i"tańczący" w rytm głośnej muzyki rockowej słynny wiszący most z...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 493

Spis treści
Zamów abonament