Reklamowe Oscary
Reklamowe Oscary
12 maja w San Francisco odbyła się uroczystość rozdania nagród Clio (Clio Awards) , będących dla twórców reklamowych tym samym, co Oscary dla aktorów i reżyserów. W trwającej siedem godzin ceremonii wzięło udział 1400 przedstawicieli agencji reklamowych zcałego świata. W sumie rozdano ponad 100 złotych isrebrnych statuetek greckiej bogini umiejętności, w tym cztery Wielkie Clio: za najlepszą reklamę telewizyjną, radiową, prasową iza opakowanie.
Najwięcej, bo aż 19, złotych Clio zdobyło 11 agencji reklamowych z Nowego Jorku, ale tuż za nimi -- z 17 złotymi statuetkami -- znalazło się 14 agencji z Los Angeles i okolic. Po jednej złotej Clio wywalczyły agencje z Dallas, Nashville i Atlanty. Duża część wyróżnień przypadła agencjom spoza USA: przede wszystkim z Kanady, Brazylii, Norwegii, Australii, Nowej Zelandii i RPA.
Wśród nagrodzonych dominowały znane światowe agencje, mające swe oddziały w wielu krajach, jak Ogilvy & Mather, Leo Burnett, BBDO, DDB Needham itd. Ogółem na konkurs nadesłano 14 tysięcy prac z 55 krajów.
Wielką Clio 1995 za najlepszą reklamę telewizyjną zdobył filmik "Most" Courta Crandalla i Kirka Soudera, wyprodukowany dla agencji BBDO West Los Angeles. Początkowo pokazuje on wijący się i"tańczący" w rytm głośnej muzyki rockowej słynny wiszący most z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta