Tytoniowa zaraza
Tytoniowa zaraza
Aż 80 proc. Polaków uznaje reklamowanie papierosów za niedopuszczalne -- ujawnił sondaż przeprowadzony przez CBOS. Sprzeciw ten jest tak samo silny jak w przypadku reklamy alkoholu (85 proc. ). Ankietowane osoby uważają, że reklamowanie papierosów jest niewłaściwe, zarówno w środkach masowego przekazu (w TV -- 82 proc. respondentów, w radiu -- 81 proc. , w prasie -- 79 proc. ), jak i na plakatach ulicznych (79 proc. ). Odsetek osób dorosłych, uznających reklamę papierosów za dopuszczalną i właściwą, nie przekracza 12--14 proc.
Liczba ludzi niezadowolonych z tego powodu stale rośnie. W ankiecie wykonanej przez Instytut Badania Opinii Publicznej i Rynku "Pentor" w 1993 r. odsetek dorosłych Polaków przeciwnych reklamie papierosów i skłonnych wprowadzić...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta