Dużo tańsze, nie zawsze gorsze
Postanowiliśmy sprawdzić, w jaki sposób najtaniej można kupić używany autobus, aby jeszcze w tym roku skorzystać z sezonowego wzrostu popytu, a po wakacjach przewozić pracowników. Przyjęliśmy, że autobus musi mieć standardową pojemność, czyli zabierać około 50 osób. Nie powinien też być zbyt oryginalny, ze względu na wyższe koszty części do nieznanych w Polsce modeli.
Znane firmy, stałe giełdyOd kilku lat sprzedażą używanych autobusów zajmują się oddziały znanych firm, sprzedających jednocześnie nowe autobusy: MAN Neoplan i Evobus, będący częścią koncernu Mercedesa. Od niedawna dołączył do nich także krajowy producent, Solaris z Bolechowa koło Poznania. Wszystkie te firmy prowadzą specjalne działy pojazdów używanych, a nawet organizują giełdy, na których można wyszukać interesujący nas model.
Stare autobusy nie spełniają normy Euro 2, bo ta była wymagana dopiero od 1997 r., niektóre nawet normy Euro 1, a ich eksploatacja na Zachodzie wiąże się z koniecznością płacenia wysokich podatków....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta