Do Łodzi szybciej niż do Marek
Chodzi o jeden z największych projektów finansowanych w naszym kraju z unijnych funduszy strukturalnych - gruntowną przebudowę linii kolejowej łączącej Łódź ze stolicą. Bruksela uznała go za priorytetowy, bo to szansa na radykalne ograniczenie bezrobocia w 750-tysięcznej Łodzi. Ale także przekształcenie stołecznej aglomeracji w "dwójmiasto" o znaczeniu porównywalnym do Berlina.
Najdalej za pięć lat pociągi będą co pół godziny wyjeżdżały z Dworca Centralnego, by po 40 minutach dojechać do Łodzi Fabrycznej. W ten sposób powstanie coś na kształt kolejnej linii metra. Pociągi będą rozpędzały się do prędkości 160 km/godz. dzięki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta