Upominki dla klientów
Dlatego podczas spotkań i negocjacji bardzo często wręczamy kontrahentom (także potencjalnym) upominki. Najczęściej z logo firmy. Są to np. pióra, kalendarze, kubki i parasole. Prezenty mogą być także bardziej wyrafinowane - od bukietu kwiatów do wysokiej klasy perfum. Generalnie wydatki na gadżety to koszty reprezentacji. Działanie takie ma na celu utrwalenie (bądź stworzenie) dobrego wizerunku firmy i zdobycie przychylności klientów.
Można w koszty...Potwierdziło to Ministerstwo Finansów w piśmie z 20 marca 1996 r. (PO 4/BA-722-200/96), w którym czytamy: "Jeżeli w związku z prowadzonymi negocjacjami firma poniosła wydatki o charakterze reprezentacyjnym na zakup upominków dla przedstawicieli kontrahenta, nie doszło jednak do zawarcia kontraktu, to o zaliczeniu powyższych wydatków do kosztów uzyskania przychodu decyduje fakt, że w momencie wydatkowania w ramach prowadzonej działalności gospodarczej prowadzone były negocjacje, które miały na celu powstanie lub zwiększenie przychodu, i jednocześnie poniesienie tych wydatków, z racjonalnego punktu widzenia, miało doprowadzić do zawarcia kontraktu, a tym samym osiągnięcia przychodów. (...) Rozchód wręczanych upominków także powinien być odpowiednio...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta