Firmowe spotkanie z procentami
Dobre relacje mogą zaś przełożyć się na podpisane umowy. Ale organy podatkowe nie zawsze ten związek dostrzegają. I kwestionują często koszty organizacji okolicznościowych przyjęć. Tymczasem spotkania z kontrahentami połączone z poczęstunkiem są powszechną formą propagowania wizerunku firmy. Trudno wprawdzie powiązać koszty przygotowania takiej imprezy z konkretnym przychodem, ale chodzi tu przede wszystkim o zbudowanie dobrych i trwałych relacji z klientem.
Impreza na 10-lecie firmyTak więc wydatki na organizację okolicznościowego spotkania mogą być rozliczone w kosztach reprezentacji. Potwierdza to wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 26 września 2000 r. (III SA 1994/99), w którym czytamy: "Reprezentacja jest to okazałość, wystawność, a w przypadku firmy "dobre" jej reprezentowanie, które może polegać na wystroju firmy, interesującym logo, tablicach informacyjnych, sposobie podejmowania interesantów i kontrahentów. Innymi słowy, reprezentacja i reklama to oddziaływanie na zewnątrz na nieokreślonego kontrahenta. W tym kontekście za koszt reprezentacji uznać można między innymi koszty związane z organizacją przyjęć i imprez mających promować własną działalność".
Także w wyroku z 25 września...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta