Nagrody dla najlepszych
Zmusić klienta do aktywności, dowartościować go nagrodą i zareklamować firmę. To idea konkursu konsumenckiego.
Gdy trzeba rywalizowaćWarunkiem otrzymania nagrody z reguły jest zakupienie danej rzeczy oraz spełnienie dodatkowego warunku, np. odpowiedzi na pytanie konkursowe. Przy czym charakterystyczną cechą konkursu jest rywalizacja między jego uczestnikami.
Poczynione na organizację konkursu wydatki mieszczą się z reguły w zakresie działań reklamowych. Jak bowiem stwierdzono w wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z 7 września 1999 r. (III SA 7282/98), reklamą jest "ogół działań mających na celu zachwalanie lub zachęcanie potencjalnych klientów do nawiązania (utrzymania) kontaktów, nabywania towarów lub usług danej firmy". Ale czy jest to reklama publiczna czy też ograniczona? Decyduje to, do kogo jest skierowana konkursowa oferta. Jak czytamy w piśmie Ministerstwa Finansów z 17 lipca 1995 r. (PO 4/AK-722-702/95), "koszty prowadzonych przez gazetę konkursów związanych z reklamą gazety oraz wartość nagród w tych konkursach, jeżeli możliwość uczestnictwa w nich ma nieograniczony przez organizatora konkursu krąg odbiorców, w całości są kosztem uzyskania przychodów". Także w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta