Podstawowe reguły gry
Zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: updof) oraz art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: updop) do kosztów uzyskania przychodów nie zalicza się wydatków na reprezentację i reklamę w części przekraczającej 0,25 proc. przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób.
Mówiąc prościej: wydatki na reklamę publiczną wrzucamy w całości do kosztów, a na reklamę niepubliczną i reprezentację tylko do wysokości 0,25 proc. przychodów.
Liczy się zarobekPrzede wszystkim wydatek musi być związany z przychodem z działalności. I to bez względu na to, czy jest rozliczany w obrębie limitu, czy też bez ograniczeń. Oczywiście, trudno wskazać namacalne finansowe efekty działań reklamowo-reprezentacyjnych. Ale trzeba wiedzieć, po co zaprosiliśmy kontrahenta do kina, i pamiętać, komu wręczyliśmy drogie perfumy.
Jest jeszcze jeden argument, o którym często zapominają przedstawiciele fiskusa - przedsiębiorca prowadzi firmę po to, aby zarobić. Jeżeli więc kokietuje klientów, to oczekuje w zamian jakichś korzyści. Nie jest to działanie bezinteresowne, a co...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta