Nie wszystko reklama, co wspiera sprzedaż
Podatnicy często przeprowadzają akcje mające na celu wsparcie sprzedaży, ale pozbawione elementów reklamowych. Wydatki zalicza się wtedy bez ograniczeń do kosztów.
Organizacja sprzedaży, czyli marketingMarketing to pojęcie bardzo pojemne i mieści się w nim również reklama. Nie powinno być wątpliwości co do tego, że uzasadnione i udokumentowane wydatki na marketing są kosztem uzyskania przychodów. Jak stwierdził Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 6 lutego 1998 r. (I SA/Łd 1196/96), "działalność marketingowa (badanie rynku, tworzenie i utrzymywanie popytu, kształtowanie polityki rynkowej itp.) wpływa na osiągane przychody, szczególnie w warunkach konkurencji, a także sprzyja racjonalizacji podejmowanych decyzji gospodarczych, co w rezultacie prowadzi do polepszenia osiąganych efektów ekonomicznych. W gospodarce wolnorynkowej wydatki przeznaczone na działalność marketingową należy uznać za koszty uzyskania przychodów. Brak przychodu w związku z tymi wydatkami nie wyklucza możliwości zaliczenia ich do kosztów uzyskania przychodów z uwagi na to, że warunkiem takiego zaliczenia jest kryterium celowości wynikające z ustawy".
Rozszyfrowaniem idei marketingu zajął...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta