Kusząca ulotka i apetyczna kiełbasa
Ulotki rozdamy publicznie, gdy nie mamy wpływu na to, kto się z nimi zapozna. Przykładowo w interpretacji z 29 marca 2005 r. (IX-005/120/Z/K/05) Urząd Skarbowy Łódź Widzew uznał, że w całości do kosztów można zaliczyć wydatki na ulotki rozklejane na tablicach ogłoszeń w blokach, spółdzielniach mieszkaniowych, na słupach reklamowych, przystankach, wrzucane do skrzynek i rozdawane na ulicy. Wiele akcji ma jednak mieszany charakter. Tak było w sprawie rozpatrywanej przez Urząd Skarbowy w Kole (interpretacja z 4 kwietnia 2005 r., PB/415-8/05). Producent artykułów ściernych ma około 1000 odbiorców, którzy w trakcie wizyty w tej firmie otrzymują ulotki i foldery. Materiały reklamowe wyłożone są także w dziale zbytu oraz na stoiskach podczas imprez targowych. Część materiałów reklamowych rozdaje się hurtownikom, by umieścili je w widocznym miejscu, dostępnym dla każdego. Czy wydatki na zakup folderów to koszty reklamy publicznej? Oto odpowiedź urzędu: "Foldery reklamowe kierowane do wymienionych z nazw firm (stałych odbiorców), a więc do ograniczonego kręgu odbiorców, należy traktować jako reklamę niepubliczną. O zaliczeniu danego wydatku do kosztów reklamy publicznej lub niepublicznej decyduje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta