Reklama dla każdego
O tym, czy działania reklamowe są publiczne, decyduje krąg uczestników. Jeżeli impreza, na której promuje się podatnik, ma otwarty charakter, to mamy niewątpliwie do czynienia z reklamą publiczną. Jeżeli zaś działania promocyjne skierowane są tylko do grupy zaproszonych osób, powinny być rozliczone w obrębie limitowanych kosztów.
Przykładowo, firma handlująca naturalną żywnością poniosła koszty organizacji stoiska na targach promujących zdrowy styl życia. Ponieważ wstęp na targi jest otwarty, wydatki na wynajem powierzchni, przygotowanie stoiska, wynagrodzenie hostess można zaliczyć do kosztów reklamy publicznej. Jeżeli krąg uczestników targów byłby ograniczony, np. tylko do zaproszonych sprzedawców zdrowej żywności, opłaty byłyby kosztami reklamy niepublicznej.
Podobne rozróżnienie zastosowało Ministerstwo Finansów w piśmie z 23 kwietnia 1996 r. (PO 3MD-722-131/96). Także w piśmie Pierwszego Urzędu Skarbowego w Bielsku-Białej z 19 sierpnia 2004 r. (PDOP-423/15/2004) czytamy: "Wydatki związane z organizacją ekspozycji na targach, na które wstęp jest otwarty dla wszystkich, to typowy przykład reklamy publicznej, a targi, na które zapraszani są np....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta