Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Międzynarodowy spór o linię kolejową

11 marca 2006 | Prawo | JW
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Orzecznictwo Stałego Trybunału Arbitrażowego w Hadze Międzynarodowy spór o linię kolejową Rozstrzygnięcia sądów arbitrażowych wiążą państwa, które poddały się ich jurysdykcji. Państwa nie zawsze mogą dojść do porozumienia w drodze rokowań czy to bezpośrednich czy pośrednich. W tym haskim budynku mieści się m.in. Stały Trybunał Arbitrażowy (c) AP/SERGE LIGTENBERGG Jerzy Walewski, radca prawny, wicedyrektor w Biurze Funduszy Europejskich w Urzędzie m. st. Warszawy

Jeśli takie instrumenty, jak: konsultacje, pośrednictwo (mediacja), badania (dochodzenia) i pojednawstwo (koncyliacja), rokowania kolektywne (wielostronne), zawiodą, pozostaje sądownictwo międzynarodowe. W jego ramach wyróżnia się stałe sądy międzynarodowe oraz sądy arbitrażowe (polubowne, rozjemcze).

Rozstrzygnięcia obu kategorii sądów są bezwzględnie wiążące dla państw, które jako strony dobrowolnie poddały się ich jurysdykcji.

Podstawa werdyktu: traktat z 1839 r.

Ostatnio Stały Trybunał Arbitrażowy (STA), ustanowiony w celu rozsądzenia sporu między Belgią a Holandią, 24 maja 2005 r. wydał orzeczenie w sprawie Iron Rhine, czyli linii kolejowej łączącej port w Antwerpii w Belgii z basenem Renu w Niemczech poprzezholenderskie prowincje...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3786

Spis treści
Zamów abonament