Matura z polskiego - model odpowiedzi i schemat oceniania
Arkusz I
Część I - rozumienie czytanego tekstuModel zawiera przewidywane odpowiedzi. Odpowiedzi ucznia mogą przybierać różne formy językowe, ale ich sens musi być synonimiczny wobec modelu. Oceniając pracę ucznia, należy stosować punktację z modelu. Uwaga: Za pełną odpowiedź przyznaje się maksymalną liczbę punktów, za niepełną - wskazaną w rubryce "punktacja cząstkowa". Nie należy przyznawać połówek punktów. Za brak odpowiedzi lub odpowiedź błędną nie przyznaje się punktów.
Nr zad. Odpowiedź i zasady przyznawania punktów Punktacja maksymalna cząstkowa 1. D. 1 0 2. Zbadano aktywność elektryczną mózgu (pomiar EEG). 1 0 3. Obezwładnienie, trudności z koncentracją, wyczerpanie, przygnębienie, brak energii. Za wskazanie trzech odpowiedzi spośród podanych - 1 p. 1 0 4. Kojarzymy sytuację oglądania ze stanem odprężenia (przyjemność - wzmocnienie pozytywne) i jednocześnie wiążemy stan przygnębienia z brakiem stymulacji płynących z TV, jesteśmy uwarunkowani. Za pełną odpowiedź - 2 p., za dostrzeżenie tylko pozytywnego czy negatywnego wzmocnienia (wyłączony ekran TV wywołuje stres) - 1 p. 2 1 5. Człowiek jest uzależniony od telewizji, gdy długo ją ogląda; myśli, że powinien ograniczyć czas oglądania, ale nie potrafi tego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta