Informacje o firmie to nie reklama
Ich wyroki mogą okazać się bardzo pomocne w bieżącej działalności firm. Przedstawiamy niektóre z nich, wydane w ostatnim okresie i mogące w jakimś stopniu stanowić wyznacznik postępowania.
Spółka przekazywała restauratorom wyposażenie tzw. letnich ogródków (stoły, krzesła, ławy, parasole) opatrzone swoim logo. Na meblach było ono niewielkie, na parasolach duże i dobrze widoczne. Chodziło o to, aby każdy, kto wstępuje do lokalu albo przechodzi obok, mógł zorientować się, że właśnie tutaj spożyje napój wyprodukowany przez darczyńcę towarów.
Początkowo płacił on VAT od przekazania, ale później uznał, że się on nie należał, i wystąpił do urzędu skarbowego o stwierdzenie nadpłaty. Ten odmówił, stwierdzając, że w grę wchodzi reprezentacja i reklama, która podlega opodatkowaniu.
Spółka odwołała się do izby skarbowej, a gdy to nic nie dało, złożyła skargę do WSA. Udowadniała, że meble i parasole były przekazywane na cele użytkowe podmiotom współpracującym z producentem. Miały zachęcić klientów do spożywania jego produktów. Nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta