Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wybierz najlepszy sposób dotarcia do klienta

26 czerwca 2006 | Vademecum Rzeczpospolitej | TW
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

PROMOCJA PUBLICZNA NIE TYLKO W MEDIACH Wybierz najlepszy sposób dotarcia do klienta Wybór sposobu prowadzenia reklamy nie należy do najłatwiejszych. Przedsiębiorca podejmujący decyzję o wyborze formy reklamy powinien wiedzieć, w jaki sposób decyzja ta wpłynie na rozliczenia podatkowe firmy. W zależności od wybranej formy reklamy, skutki podatkowe mogą znacznie się od siebie różnić. Starszy konsultant w dziale doradztwa podatkowego PricewaterhouseCoopers

Podstawowym przepisem dotyczącym kosztów reklamy jest art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Analogiczne uregulowanie znajduje się w art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Stanowi on, że nie uważa się za koszty uzyskania przychodów "kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25 proc. przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób". Taka regulacja odnosi się do kosztów reprezentacji i reklamy. Ponieważ jednak temat reprezentacji jest tak szeroki, że z powodzeniem mógłby stanowić przedmiot odrębnego opracowania, w niniejszym artykule zostanie pominięty.

Analiza brzmienia cytowanego przepisu prowadzi do wniosku, że ustawy o podatkach dochodowych dzielą reklamę na dwie kategorie: prowadzoną w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3873

Spis treści
Zamów abonament