Wybierz najlepszy sposób dotarcia do klienta
Podstawowym przepisem dotyczącym kosztów reklamy jest art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Analogiczne uregulowanie znajduje się w art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Stanowi on, że nie uważa się za koszty uzyskania przychodów "kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25 proc. przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób". Taka regulacja odnosi się do kosztów reprezentacji i reklamy. Ponieważ jednak temat reprezentacji jest tak szeroki, że z powodzeniem mógłby stanowić przedmiot odrębnego opracowania, w niniejszym artykule zostanie pominięty.
Analiza brzmienia cytowanego przepisu prowadzi do wniosku, że ustawy o podatkach dochodowych dzielą reklamę na dwie kategorie: prowadzoną w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta