Reklama farmaceutyków stale na cenzurowanym
Pojęcie to obejmuje znacznie szersze spektrum aktywności aniżeli reklama w potocznym tego słowa znaczeniu. Za reklamę leku uznaje się np. sponsorowanie konferencji, zjazdów i kongresów naukowych dla lekarzy i osób zaopatrujących w leki czy odwiedzanie lekarzy przez przedstawicieli medycznych. Włączenie tego rodzaju działań do reklamy leków wynika z art. 52 prawa farmaceutycznego, które wraz z wydanym na jego podstawie rozporządzeniem wykonawczym zawiera kompleksową regulację rynku reklamy leków w Polsce. Od momentu akcesji Polski do UE istotną rolę w interpretacji i stosowaniu krajowych przepisów w zakresie reklamy odgrywają regulacje prawa wspólnotowego, w szczególności przepisy dyrektywy 2001/83/EC, znowelizowanej ostatnio w drodze tzw. Pharma Review 2004/27, wciąż nie implementowanego do polskiego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta