Tiry mają pod górę
Przedstawiciele branży szacują jednak, że z powodu nieuczciwej konkurencji około 30 procent firm zajmujących się przewozami międzynarodowymi może w tym roku zbankrutować.
Wraz z wejściem Polski do Unii zniknęły bariery w dostępie do zawodu przewoźnika i ograniczenia w przewozach - w obrębie Unii niepotrzebne są zezwolenia, które blokowały wcześniej rozwój polskich firm. W ciągu ostatnich dwóch lat liczba ciężarówek zajmujących się międzynarodowym transportem wzrosła z 44 700 do 78 400, a i tak brakuje pojazdów. Marcin Szafraniec, wiceprezes firmy Equus, przewiduje nawet, że może to doprowadzić do wzrostu opłat za przewozy.
Zachwiane proporcjeOlej napędowy w Polsce ma już zachodnioeuropejskie ceny. Jan Buczek, sekretarz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta