Czy reklamy w telewizji zabijają filmy
W piątek 10 listopada kwadrans po godz. 20 TVN rozpoczęła emisję trzeciej części przeboju kinowego "Władca pierścieni". Film, który w kinach trwa 3 godziny 13 minut, w telewizji zakończył się po 4 godzinach i niecałych 3 minutach. W tym czasie przerywano go pięć razy. W blokach reklamowych, przetykanych billboardami sponsorskimi i zwiastunami programów, widzowie zobaczyli tego wieczoru148 reklam. Kilka dni wcześniej w paśmie " Mega Hit" Polsat pokazał film " Rollerball". Trwał2 godziny10 minut (wkinie94 minuty) -wyemitowano90 reklam.
W ten sposób filmy szatkowane są każdego wieczoru. Według szacunków Cezarego Gadomskiego z Media Direction OMD z reklam w środku filmów Polsat czerpie prawie jedną trzecią przychodów, TVN -20 proc., a TVN Siedem nawet40 proc.
Barbarzyństwo godne pogardyPolskie środowisko filmowe powiedziało: dość. Dlatego 14 związków twórczych, ze Stowarzyszeniem Filmowców Polskich na czele, rozesłało pisma...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta